Schimbarile rezultate din cauza perioadei pandemice, a generat probleme chiar si in randul celor mai informate persoane din domeniul HoReCa. Insa cu toate acestea, fiecare criza da viata unor noi oportunitati. Despre aceste oportunitati prin intermediul carora ne putem relansa afacerea in domeniul HoReCa vom discuta in acest articol.
Cele mai mari provocari cu care se confrunta domeniul HoReCa in perioada pandemiei
Conform studiilor efectuate inaintea perioadei pandemice, aproximativ 60% dintre restaurante se inchideau in primul an, iar 80% isi incheiau activitatea in primii 5 ani. Din pacate, criza sanitara nu a mai permis nicio optiune de a previziona evolutia pietei. Cert este ca intreaga industrie traverseaza o perioada extrem de dificila, insa cu siguranta sunt si persoane care vor rezista. In special, cele mai puternice, si cele care vor cauta constant idei de relansare. Una dintre multele “abilitati” importante pe care orice antreprenor din domeniul HoReCa ar trebui sa o detina in aceasta perioada este: gestionrea inteligenta si eficienta a tuturor resurselor: materiale, umane, financiare.
Sfaturi pentru mentinerea de durata a unei afaceri din domeniul HoReCa
Daca ar exista un sfat general despre mentinerea business-ului la un nivel sustenabil, acela ar suna cam asa – “ Regandeste-ti afacerea si adapteaz-o la noile conditii!”. Insa in general, sfaturile se ofera in functie de produsele oferite, de publicul tinta si mai ales, de domeniul de activitate. Este important ca in astfel de situatii sa nu astepti ajutor si sa nu te transpui in rolul de victima. In caz contrar, iti vei impune bariere, vei fi intr-o continua asteptare nociva care te impiedica sa gasesti solutii.
Oportunitatile generate de pandemie
Asa cum am mentionat anterior, pe langa problemele aduse, pandemia genereaza si o serie de oportunitati. Cumva, oportunitatile si problemele aduse de perioada pandemica sunt bazate pe actiunile pe care le-ai facut atunci cand business-ul tau functiona corect. De exemplu, daca ai investit buget in promovarea online si ti-ai creat deja o notorietate, acum va fi simplu sa ramai in atentia lor si sa le livrezi preparatele delicioase in mod independent de platformele delivery. In felul acesta, economisesti niste bani care s-ar fi directionat catre comisioanele percepute.
Daca pentru tine calitate a fost unul dintre factorii diferentiatori, iar acum iti pastrezi acelasi principiu, cu siguranta clientii iti vor ramane fideli, ba mai mult decat atat, vei castiga si clienti noi dezamagiti de strategiile gresite ale concurentei.
Cea mai buna strategie pe termen lung pentru afacerile din domeniul HoReCa
In primul rand, trebuie sa fii foarte atent la persoanele cu care urmeaza sa colaborezi. Pune accent pe design-ul interior, pe calitatea echipamentelor folosite, adopta cele mai noi tehnologii. Toate aceste sfaturi pot fi puse in practica doar cu ajutorul celor mai buni specialisti. Selectivitatea este un criteriu foarte important atunci cand vrei sa iti duci business-ul la urmatorul nivel.
In final, fii foarte atent la nevoile publicului, incearca intotdeauna sa te autodepasesti, solicita ajutorul celor mai buni specialisti si in final, profita de orice oportunitate, indiferent de contextul in care apare ea!